Co jsou ti Forrestivlastně zač?

Zde najdete odpovědi na ty nejzásadnější otázky. Kdo jsou Forresti? Odkud jdou? Kam směřují? A jaktože vytvářejí tak povedené weby?

Vize

Kam směřuje FG Forrest očima Radovana Jelena

Společnost FG Forrest za více než dvacet čtyři let existence hodně vyrostla a vydobyla si respekt v oboru webového vývoje a designu. Získali jsme řadu významných zakázek a obdrželi desítky ocenění. Největší hrdostí nás ale naplňuje skutečnost, že to všechno jsme dokázali bez investorů, dlouhodobou prací a každodenním úsilím všech Forrestů, kteří naši firmu tvoří nebo jí prošli. Bez nich by značka FG Forrest nebyla tím, čím je.

Jak šel čas
1996
Start v garáži, Hronov, Husova 223
1997
Děláme mediální CD-ROMy
1998
Spouštíme první weby a stěhujeme se do Náchoda
1999
Otevíráme obchodní zastoupení v Praze
2000
Získáváme prvního zahraničního klienta
2001
Vítáme nové velké klienty: Komerční Banku a McDonald’s
2003
Měníme jméno na FG Forrest
2004
Startujeme vývoj Edee CMS
2005
Vyhráváme ocenění v prestižních oborových soutěžích
2006
Oslavujeme 10 let FG Forrest a otevíráme pobočku v Hradci Králové
2007
Vítáme další nové velké klienty: Skupinu ČEZ a T-Mobile
2008
Pomáháme: přispíváme na výmalbu nemocnice Náchod
2009
Rozšiřujeme projektové týmy
2011
Stěhujeme se do Karlína
2013
Vzděláváme klienty na setkáních FG Session
2014
Rozšiřujeme portfolio o intranety
2015
Podporujeme Velkou cenu Nového Města nad Metují
2016
Investujeme do nových startupů a projektů (e-mailing, AR, e-commerce)
2018
Nová CMS & E-commerce platforma Edee.one
2019
Vítězíme ve WebTop100 i IEA
2020
Dosahujeme historicky nejvyšší tržby: 89,6 mil. Kč
2021
LOGOS Agency šestým členem Skupiny FG

Co umímea co nabízíme

Jsme přední specialisté na e-commerce v České republice. Významným společnostem dodáváme celé digitální ekosystémy zahrnující firemní prezentace, e-shopy, intranety, ale třeba i kampaňové mikrostránky. Weby navrhujeme, kreslíme, programujeme i kódujeme, máme vlastní CMS a e-commerce platformu Edee.one a tým online marketérů i webových analytiků, díky nimž se našim klientům dostává i kvalitní marketingové podpory v internetovém prostředí.
O službách podrobněji na našem webu

Vlajková loď našeho vývoje

Edee.one je náš nejdůležitější produkt. Vznikl v roce 2004 jako nástroj pro správu (neboli též editaci – proto Edee) našich webových stránek, ale jeho vývoj pod vedením Michala France pokračoval mohutně dál. Dnes jde o robustní platformu umožňující integrovanou správu webů, e-shopů a intranetů, kterou využívají ty nejúspěšnější české i mezinárodní společnosti. Bez cizích investorů jsme dokázali Edeeho dostat na úroveň srovnatelnou se světovou konkurencí a jsme na něj náležitě hrdí!

Podrobněji na webu Edee.one

Reference

Pracujeme pro velké klienty. A děláme pro ně velké věci

Je krásné pracovat pro největší a nejúspěšnější společnosti z Česka i zahraničí. Takové, které člověk zná z televize nebo časopisu Forbes. Taky by vás to lákalo? Že by to bylo moc velké sousto? Nebojte! V FG Forrest vás povedeme správným směrem a získáte ideální podmínky pro rozvoj svých schopností. Podívejte se na pár zdařilých projektů, které jsme uskutečnili. Tím dalším může být právě ten váš!

  • 01 Skupina ČEZ
  • 02 Senesi.cz
  • 03 Nakladatelství Fraus
  • 04 Pojišťovna České spořitelny
  • 05 Arriva
  • 06 RAKO
  • Skupina ČEZ

    Dlouhodobá spolupráce, která nás nabíjí energií

    Celkem 29 webů a intranet k tomu – to je prozatímní skóre naší dlouhodobé spolupráce s druhou největší firmou v ČR. Díky zlepšení indexace obsahu se vyhledávání zrychlilo o 48 %. Redakční systém Edee.one využívá kolem 40 správců a umožňuje přizpůsobit obsah celkem 566 lokalitám. Klient nejvíce oceňuje možnost personalizace homepage v rámci intranetu. Každý uživatel má díky tomu na očích informace týkající se jeho pracovní pozice a pro vedení se tím výrazně zjednodušilo cílení na konkrétní zaměstnance.

    • Správným členem vývojového týmu pro ČEZ je ten, kdo vysloví hexa kód oranžové firemní barvy ČEZu i po flámu ve 3 hodiny ráno. Většinou si ho noví zaměstnanci osvojí ve druhém, maximálně třetím měsíci. Pokud na konci zkušební doby testem znalosti barvy neprojdou, jsou nekompromisně přeřazeni na jiné projekty. To je důvod, proč máme na této zakázce skvělý tým, který šlape jako správně namazaná parní turbína v Temelíně.

      Radek Chroust, Team Leader
  • Senesi.cz

    Recept na web přetékající inspirací

    Stránky pro Senesi.cz se staly úplně prvním webem nové generace na platformě Edee.one. Napojili jsme ho na informační systém CÉZAR a později i na Mall.cz. A ani teď naše práce na projektu nekončí – web neustále vylaďujeme tak, aby na něm návštěvníci pohodlně nacházeli inspiraci pro své bydlení.

    • Práce na tak rozsáhlém e-shopu byla pochopitelně náročná a klient přišel se spoustou nápadů na změny a vylepšení. Na výsledku je ale znát, že jsme projektu věnovali náležitou péči.

      Michal Kolesnáč, Application Developer
    • Od začátku svého působení v FG se věnuji e-shopu Senesi, postupně vylepšujeme uživatelský komfort. Velkou výzvou pro celý tým bylo napojení na Mall.cz. Nakonec jsme všechno úspěšně zvládli.

      Martin Široký, Application Developer
  • Nakladatelství Fraus

    Učebnicový příklad úspěšného e-commerce projektu

    Zadání od největšího vydavatele učebnic v ČR znělo jasně: sjednotit jednotlivé weby nakladatelství a zvýšit tím tržby, povědomí o značce i podíl online tržeb z 5 % na 50 %. Z původních 13 webů jsme udělali tři a grafiku sjednotili tak, aby bylo z každé stránky na první pohled jasné, že se jedná o Nakladatelství Fraus. A výsledek? Ten v určitých ohledech předčil nastavené cíle: tržby během 12 měsíců vzrostly o 73 %, konverzní poměr na e-shopu ucebnice.fraus.cz se zvýšil o 59 %, online objednávek přibylo o 60 % a taky návštěvnost webu narostla o 42 %.

    • E-shop nakladatelství Fraus pro mě byla do té doby největší implementace naší platformy Edee.one. Specifická byla úzkým propojením s jejich ERP + CRM systémem ESO9. Vzhledem k tomu, že obrat klienta se pohybuje v desítkách milionů korun, měli jsme velkou zodpovědnost za hladký průběh projektu. Jakákoli naše chyba by mu způsobila ohromné ztráty. Navrhl jsem tehdy princip oboustranné žurnálové výměny dat, která se osvědčila, a za 2 roky nebylo nutné řešit žádnou nekonzistenci mezi ERP a naším e-shopem. Dříve klient přepisoval objednávky ručně z několika e-shopů do ERP, zatímco dnes má objednávku automaticky přenesenou do 1 minuty od vystavení.

      Jan Novotný, Senior Application Developer
  • Pojišťovna České spořitelny

    Profesní posun skrze zajímavé vývojářské úkoly pojištěn

    Web nejznámějšího životního pojištění v ČR Flexi byla výzva, do které jsme se pustili s odhodláním. A vyplatilo se! Lidé začali využívat online kalkulačky 9x více, podíl návštěv z mobilních zařízení vzrostl o 80 %, počet přihlášených k odběru newsletteru se zvýšil 4x. A díky zatraktivnění Call-Me-Back tlačítek narostl i počet poptávek, dokonce o 300 %. Za úspěch projektu navíc nemluví jen čísla, ale taky 3 ocenění, která web získal: V roce 2018 to bylo 1. místo v Internet Effectiveness Awards a 3. místo ve WebTop100. Ve stejné soutěži jsme s webem Flexi.cz bodovali už v roce 2017, kdy jsme dokonce zvítězili. Sám klient si na spolupráci s FG chválí hlavně propracované projektové řízení a cení si také vzájemných přátelských vztahů. 

    • Pro Pojišťovnu České spořitelny jsem se asi 2–3 měsíce podílel na výchozí analýze nového webu Flexi.cz. Tehdy jsme neznali zvláštnosti daného oboru a při vývoji prodeje pojištění bylo třeba poznat řadu interních procesů v pojišťovně, aby výsledek online odpovídal očekáváním klienta. Výborná tehdy byla komunikace a součinnost klienta – na tak agilní spolupráci jsme nebyli u podobných institucí zvyklí. A překvapilo mě, kolik pokrokových řešení lze v Pojišťovně České spořitelny nalézt. Naše analýza tehdy dopadla dobře – následná realizace webu neodhalila žádné její rezervy. Správnost našeho postupu potvrdila i bezpečnostní analýza od externí firmy. Vyplynulo z ní, že naše softwarová platforma Edee.one je bezpečným řešením i pro web finanční instituce zpracovávající citlivé osobní údaje.

      Jan Novotný, Senior Application Developer
  • Arriva

    S Forresty na cesty ve vlacích Arriva

    Největší autobusový dopravce v ČR, to už si žádá fortelný web. Ideální úkol pro Forresty! Původních 7 webů jsme spojili do jednoho a přidali unikátní funkci – mapu, ze které se návštěvníci proklikem dostanou na informace o konkrétním spoji. Hned v dalším kroku si pak mohou koupit jízdenku, k čemuž slouží externí aplikace. A protože Arriva rozšířila své služby o železniční dopravu, vyvinuli jsme pro ni unikátní informační systém využívaný přímo ve vlakových soupravách.

    • Nejde přitom o hloupou videosmyčku, která by běžela pořád dokola. Naopak, vyvinuli jsme inteligentní systém, který cestujícím automaticky zobrazuje informace v závislosti na aktuálním čase a konkrétním vlakovém spoji. Dozvědí se tak o výlukách, cílových zastávkách a dalších zajímavostech podle toho, kam zrovna jedou.

      Jan Severa, Business Development Manager
  • RAKO

    Dláždíme slavné značce cestu k novým zákazníkům

    Pro celosvětově známého výrobce obkladů a dlažeb RAKO jsme vyvinuli designový katalog produktů. Navrhli jsme tři typy prezentací pro tři cílové skupiny a vytvořili jazykové mutace tak, aby si výrobky mohli prohlédnout lidé z celého světa. Výsledkem je reprezentativní web, který u zákazníků RAKO vyvolal mimořádný zájem – návštěvníci na něm stráví v průměru 4 minuty a projdou si 6 stránek. Klient na spolupráci oceňoval hlavně flexibilní přístup ze strany FG, a tak už společně plánujeme další projekt – z produktového katalogu vyvineme B2C/B2B e-shop.

    • Složitá byla lokalizace katalogu do různých jazyků, protože každý výrobek RAKO může mít jiný počet popisků a doplňujících technických informací. Vymysleli jsme proto speciální mechanismus, který umožňuje přidávat libovolný počet lokalizovaných textů k jednotlivým mutacím. To do budoucna snižuje pracnost lokalizace v nových jazycích na minimum.“

      Jan Novotný, Senior Application Developer
    • Potvrzuju, že jde o náročného klienta, ovšem právě takoví nás posouvají kupředu – za 9 let v FG mám s čím srovnávat. Pro RAKO jsem implementoval naši softwarovou platformu Edee.one, přičemž stylizace na míru byla rozsáhlejší než u kohokoli jiného. Vyžadovalo to úzkou součinnost s našimi vývojáři e-shopových funkcí, s nimiž jsme vymýšleli naprosto unikátní řešení. Taková, jaká předtím žádný klient nepotřeboval. Mimořádné bylo především propojení prezentační a katalogové části webu – podobné řešení s tak rozsáhlým sortimentem asi neexistuje. Klient si spolupráci chválí. Důkazem je, že do katalogu implementujeme nákupní proces, a že navíc budeme spouštět microsite pro nábor nových zaměstnanců.

      František Štelcig, Senior Web Developer
    • Ačkoliv mám za sebou léta obchodnické praxe, specifičnost tohoto projektu mě překvapila. RAKO je totiž jediným výrobcem obkladů a dlažeb v ČR a z jeho postavení na trhu plynou zcela výjimečné požadavky, s nimiž jsme se museli při tvorbě inspiračního webového katalogu vypořádat. Všechny naše zvyklosti šly stranou a na internet jsme museli převést to, co funguje v kamenných obchodech RAKO. Zvládli jsme to tak, že klient s námi pokračuje v přetváření webu v plnohodnotný e-shop B2C/B2B.

      Jan Severa, Business Development Manager
    • Na projektu Rako.cz mám na starosti vývoj e-shopu a jeho napojení na informační systém SAP. Plus když je potřeba, pomůžu s drobnými zásahy na jiných projektech, pokud kolegové-vývojáři nestíhají.

      Martin Široký, Application Developer
Více referencí na našem webu