Celá Radovanova vize

Vize

Kam směřuje FG Forrest očima Radovana Jelena

Společnost FG Forrest za více než dvacet čtyři let existence hodně vyrostla a vydobyla si respekt v oboru webového vývoje a designu. Získali jsme řadu významných zakázek a obdrželi desítky ocenění. Největší hrdostí nás ale naplňuje skutečnost, že to všechno jsme dokázali bez investorů, dlouhodobou prací a každodenním úsilím všech Forrestů, kteří naši firmu tvoří nebo jí prošli. Bez nich by značka FG Forrest nebyla tím, čím je.

I když by k tomu úspěch naší společnosti mohl svádět, její prodej není v plánu. Vždycky jsme veškerý zisk investovali zpět do firmy, do vývoje produktů i rozvoje zaměstnanců a hodláme v tom pokračovat. Nicméně za deset let bude zakladatelům už dost přes padesát a naším úkolem je připravit nástup nové generace Forrestů. Ke stávajícím „seniorům“ průběžně hledáme mladší kolegy a kolegyně patřící zejména do generace Z a v blízké době i do generace Alfa. Jim chceme postupně předávat získané zkušenosti a dát prostor, aby posunuli firmu zase o kus dál.

Ve světě informačních technologií je deset let strašně dlouhá doba. Můžeme jen hádat, co všechno se změní. Jisté je, že toho bude hodně. Budeme používat ještě chytřejší telefony, zboží vybírat ve virtuální realitě, platit běžně čipy pod kůží, sledovat větší televize v 8K rozlišení, obsah stahovat rychlostí 20 Gbps a v domácnosti ovládat hlasem vše od žárovky po ledničku? Možná. A možná přijdou vynálezy, které si zatím ani neumíme představit. Tyto trendy asi sami neovlivníme, ale budeme je vždy sledovat, abychom je využili přesně tam, kde chceme být dlouhodobě nejlepší. V e-commerce.

Když jsme začínali, v byznysu weby sloužily jen jako prezentace firem. Postupně jsme k nim přidávali vše, co pomáhalo našim klientům zlepšovat jejich prodej nebo šetřit náklady. Dnes jsou weby hlavně nástrojem byznysu a komunikace. I v budoucnu se chceme věnovat zejména e-commerce a pomáhat pomocí webů, e-shopů i dalších nástrojů převádět byznys našich zákazníků do online světa.

Plánujeme další významné investice do našeho klíčového produktu Edee.one. V posledních dvou letech jsme jej od základů přepracovali tak, abychom umožnili zákazníkům spravovat jediným systémem všechen webový obsah. Edee.one si však nenecháme jen pro sebe, ale umožníme našim partnerům využívat jej samostatně i na vlastních projektech. A postupně s ním chceme expandovat také na zahraniční trhy. Již dnes máme několik klientů v Německu a víme, že máme co nabídnout i v mezinárodním měřítku.

Jako zaměstnavatel budeme nadále působit kromě Prahy i v královéhradeckém regionu. Tato naše původní nevýhoda se postupně stala na trhu práce naší velkou předností, kterou si chceme při oslovování nových zaměstnanců udržet.

U všech námi realizovaných projektů klademe důraz na nejvyšší kvalitu, proto zůstaneme středně velkou firmou s počtem zaměstnanců okolo jedné stovky. Za ty roky víme, jak těžké je najít špičkové odborníky. Přesto to nevzdáme a budeme hledat. Cesta to bude složitější, ale přesvědčili jsme se, že dlouhodobě se takové úsilí vyplatí.

 

Radovan Jelen, ředitel FG Forrest